תוכן שיווקי: מה הקשר בין כתיבה שיווקית לשיווק וקידום דיגיטלי?

בשנים האחרונות זכינו להתוודע לנפלאות האינטרנט בכלל והרשתות החברתיות בפרט, בכל הנוגע לפרסום ושיווק דיגיטלי. אולם, התחושה בקרב בעלי עסקים רבים היא שהתחרות בשוק החופשי רק הולכת ומחריפה, ונדמה כי הטבעת מתהדקת באופן תדיר סביב כולנו. אלא שלא כולם מודעים לעובדה שמטריית השיווק הדיגיטלי טומנת בחובה דרך אפקטיבית במיוחד לקידום עסקים ברשת העונה לשם: כתיבה שיווקית.

מה הקשר בין כתיבה שיווקית ושיווק דיגיטלי?

כתיבת תוכן נכונה ואיכותית עשויה להקנות יתרון משמעותי לבית העסק שלך על פני בתי עסק אחרים באותה הנישה. מטרתה הראשונית של כתיבה שיווקית היא לתאר באופן ייחודי מחד, אך ברור מאידך, את יתרונות בית העסק ולתאר את השירותים הניתנים בו או את המוצרים הנמכרים בו, באופן שימשוך את הגולשים לעשות את המעבר מעיון שגרתי בתוכן לביצוע רכישה ממשית. ובמילים אחרות ומקצועיות: לבצע ״המרה״.

 

תוכן איכותי המקנה ערך לגולשים כבודו במקומו מונח, אך בסופו של יום מה שחשוב לכם כבעלי עסקים הוא למכור והרבה. וכיום, רק אסטרטגיה נכונה של שיווק דיגיטלי תסייע להשיג את המטרה הנכספת הזאת.

כיצד משלבים כתיבה שיווקית בתחום השיווק הדיגיטלי?

השיווק הדיגיטלי מתחלק לשתי קבוצות עיקריות: קידום ממומן או קידום אורגני.

1.     קידום אורגני – הנקרא גם SEO הוא תחום מקצועי מרתק ש״פיצח״ במובן מסוים אלגוריתמים ספציפיים של רשת החיפוש גוגל ובעזרת אותו הפיצוח, מצליח לקדם באופן איטי אך יציב אתרים של בתי עסק בכל התחומים, בהתאם למילות מפתח רלוונטיות לעסק אותם ״מחפשים״ הגולשים, ובאמצעות טיפוח האתר תמידית, על ידי: עדכון תכנים, החלפת קישורים, תיקון לינקים שבורים ועוד.

כך למשל כתיבה שיווקית משתלבת בקידום האורגני: על מקדם האתר לעדכן בכל שבוע (פחות או יותר) תכנים באתר, וזאת כדי להוכיח ל-Google כי הוא עדיין פעיל ו״בועט״, ויש להשאיר אותו במקומו הנכסף בעמוד החיפוש הראשון ואף לקדם אותו. תהליך הקידום הוא ארוך ולעיתים קרובות גם יקר, רשתות החיפוש עובדות בשיטת ״המקל והגזר״ ומענישות לא פעם אתרים שאינם פועלים ע״פ החוקים.

 

2.     קידום ממומן – לעומת זאת, עוקף את הקידום האורגני, אך המחיר עולה איתו בהתאם. PPC (או: pay per click) הוא תחום המאפשר להעלות מודעות ממומנות הכוללות קישור לאתר של בית העסק, ואלו יופיעו לפני האתרים המקודמים אורגנית, תמיד. ניתן להגדיר את התקציב עבור הקלקה לאתר שלכם בהתאם למילות החיפוש שהגדרתם, אך גם כאן נכנסת הכתיבה השיווקית. במידה ולא תכתבו מודעה ממומנת קצרה וקולעת, מושכת ושנונה, אין זה משנה כמה כסף השקעתם במודעה. לא ייכנסו אליה ובוודאי שלא יגיעו לאתר שלכם וירכשו את המוצרים או השירותים שאתם מציעים.

10 טיפים לכתיבה שיווקית שיקדמו את האתר שלך!

  1. מקוריות – יש לכתוב תמיד תוכן מקורי ולא להעתיק תכנים מאתרים אחרים וממתחרים. Google שולח כל הזמן בוטים הקרויים ״עכבישים״ על מנת לסרוק את האתר שלכם ולוודא כי שום תוכן לא הועתק. אתר שיעתיק תוכן יוענש באופן חמור מבחינת מיקומים ברשת החיפוש, ולעיתים אין דרך חזרה משם.
  2. עדכון שוטף של התוכן – יש לעדכן את התוכן באתר פעם או פעמיים בשבוע ולהראות תנועה ופעילות. העלו סרטון חדש, כתבו מאמרים, החליפו כותרות, פרסמו סקרים והחליפו תמונות. הראו ל-Google כי האתר ממשיך בפעילותו כרגיל.
  3. כתבו תוכן שיעניק ערך לגולשים – מלבד עקרון המכירה, Google מתגמלת את מי שמחדש לגולשים, מלמד אותם דבר מה חדש, מעשיר את עולם התוכן שלהם וכדומה. 
  4. השתמשו במילות מפתח, אך לא יותר מדי – מומחים או מילים אליהם אתם שואפים לקשר את בית העסק שלכם, חייבים לחזור בתוכן לפחות 3-4 פעמים, אך כתבו בתבונה: תוכן הגיוני, קריא וברור, אל תחזרו על מילות המפתח אינספור פעמים רק כדי להתקדם, לרוב סביר להיענש על כך ע״י רשתות החיפוש, ולא לקבל גמול.
  5. עריכה והגהה את התוכן השיווקי יש לכתוב בעברית רהוטה, ללא שגיאות כתיב ובאופן המתאר את השירותים והמוצרים שלכם באופן אותנטי.
  6. עוררו עניין בתוכן שאתם מפרסמים – נסו לגרום לדיונים ברשת אודותיכם, לאזכורים של האתר או המאמר שכתבתם, העלו סקרים ושתפו את הגולשים כמה שאפשר כדי ליצור ״תנועה״ באתר.
  7. נסו להיות ממוקדים כיום אין לגולש הממוצע סבלנות לקרוא מאמרים הכוללים אלפי מילים. נסו לתמצת את המסר אליו אתם מכוונים ולכתוב בצורה קלילה, שנונה וכיפית לקריאה.
  8. השתמשו בכותרות פיקנטיות שימשכו את עיניי הגולשים – לפני שהם ״יצללו״ לתוכן, עליהם להתעכב על כותרת המאמר ולהחליט בשבריר שנייה האם לקרוא אותו לעומק או לא. מתפקידכם לפתות את הגולש להקליק על האתר או המאמר הרלוונטי ולקרוא את התוכן עד סופו.
  9. געו ברגש – נסו לעורר רגש והזדהות בטקסטים השיווקיים ולגרום לגולשים להתחבר אליכם ממקום קרוב יותר, דרך סיפור אישי, כך גובר משמעותית הסיכוי להמרה.
  10. התאימו את הכתיבה לשפה של המותג – אל תנסו לכתוב בשפה גבוהה עבור מסעדת מזון מהיר, למשל. השפה באתר צריכה להתאים גם למותג וגם לקהל היעד שלו.

כתיבת תוכן או קופירייטינג הם לא עניין של מה בכך!

נדרשת השקעה, סבלנות ומוזה לכתוב באופן שימשוך את הקוראים באופן הרצוי. לכן, היעזרו במקצוענים של ״גולת הכותרת״, ואנחנו כבר נדאג לכתוב את התוכן השיווקי שהעסק שלכם זקוק לו. יחד, ניצור טביעת אצבע דיגיטלית ייחודית עבורכם, וכל שיישאר לכם הוא לקטוף את פירות ההשקעה. 

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן